Happy Green Earth Day !

(image via Google)
Happy Green Earth Day! 
 to all my fellow friends and parents.. (^__^)


Google also celebrating it !..try cek main page mereka!




Hari ini sungguh special, sebab saya sungguh happy  bersempena hari istimewa hari ini !
So, saya nak announce,  

PROMOSI TAMAT.

50% Less on all shipping cost* on all cash purchase, from today 22nd April until Monday 26th April 2010
 extended untill date : 15th MAY  2010......cepat!!! (^__^)
  *Including Sabah and Sarawak

---------------------------------------------------

Hari ini, dan hari-hari mendatang, saya berazam bersungguh-sungguh menjadi seorang "Pembela Kehijauan Bumi Tegar!".Saya juga akan didik anak-anak ke arah itu !


Saya melakukan ini semua, demi masa depan saya di hari tua, yang masih dalam alam yang penuh kehijaun alam semulajadi,  dan demi masa depan anak-anak saya (dan anak-anak anda juga!) agar dapat bernafas dengan oksigen dari alam semulajadi yang bersih, bukan gas oksigen dari makmal!
(image via Google)
Bumi in sungguh fragile, ibarat bola kaca dalam genggaman kita..Jika kita lalai, bumi akan musnah..
Saya sayang bumi ini, kerana Allah utuskan kita dimuka bumi untuk menjaganya, bukan mendatangkan kerosakan...

Seperti mana para Malaikat yang risau ketika Allah s.w.t  hendak menciptakan manusia, bahawa manusia akan mendatangkan kerosakan pada dunia,  kitakah daripada golongan itu? 
(Sila betulkan fakta jika salah..)

Na'uzubillahiminzalik!

Kenapa mesti orang lain bersusah payah untuk masa depan anda ? Kenapa tidak anda jua sertai kami?


Saya akan cuba bersungguh-sungguh untuk merealisasikannya, disamping lain-lain usaha saya sekarang...Seperti:

1- Recycle all the possible item, then send them to recycle center...(kena beli tong utk differentiate differrent item..IKEA!..huhu...)..Sekarang nie, main longgok tepi tong sampah je, no specific place..

2.Plus, i already did my part, by changing to CLOTH DIAPERing my kids!   (Checked!)

3. Bring my reusable shopping bag to shop, at allllllll the time !....(Half checked! sebab kadang2 lupa jugak..adoiiii...)

4. Change our home light bulb to 'energy saver' kind of bulb..it release less carbon too.  (checked!)

5.Reuse any possible glass jar in the kitchen....(checked!)

and many more...you may find some ideas here...And please google other option too!  \(^___^)/

(image via Google)
Don't forget to REDUCE,REUSE, RECYLCE...lika what we did by using CLOTH DIAPER! 

d(^_______^)b


Jom cuci-cuci minda, dengan memelihara bumi, sertai mereka di sini..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...